Dagens foto


Foto&Redigering: PernillaH   ISO 200  f/4,5  1/15sec 90mm
Canon Eos 400d 55-250mm 1:4-5,6 (med close-upfilter +2)

Håller på att övar lite "egengjord" studiofotografering. Här med en kiwi på köksbordet och några vita pappersark som underlag. Samt ett vitt papper som bakgrund. Provade för första gången mina close-up filter, som jag fick av min bror för superlänge sen. Det gör att jag kan gå mycket närmare motivet än annars. Det är ett billigt alternativ till ett macroobjektiv, om man vill prova på. Jag tycker att det fungerade bra. Dock tappar man lite skärpa. Men ska man ändå förminska kortet för användning på webben så gör det ju ingenting. Då kommer det inte alls att märkas.


Kommentarer
Postat av: Carolina [fotograf]

TACK söta du :) Ja, jag är förkyld nu (igen). Vad fin blogg du har, ska absolut lägga till den på bloglovin :)

2010-03-12 @ 12:33:21
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Lina

Låter intressant med close up filter...skulle man kanske införskaffa!!! Lite dyrt med ett macro...

2010-03-12 @ 13:13:47
Postat av: t a k a i ♥

svar:

yay, så bra! :D jag gillar din blogg med, hihi. <3

hoppas du kommer att gilla min bloggis :>

2010-03-12 @ 14:18:08
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Carolina [fotograf]

Usch ja, dom bode komma ett sätt att utrota förkylningar haha.



Vad bra att du tipsar hur du gått tillväga!!!

2010-03-12 @ 16:51:42
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sv-Lina: Jag tycker absolut att du ska skaffa ett sådant. Som sagt. Det är ett billigt allternativ till macroobjektiv. Kostar några hundra.

2010-03-12 @ 22:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0