Ny igen

Ändrat design igen. Om ni inte ser det så kanske ni måste uppdatera er sida. Jag tröttnar så himla fort på de jag har, och vill bara göra nya hela tiden.
Har dock ett problem med den här nya. Får nämligen inte menyn till höger att lägga sig längre upp. Har gått igenom varenda liten kodbit som kan vara fel(vill jag tro iallfall) utan att fatta vad det kan bero på. Så om någon kodnörd därute läser det här får du gärna ge en hjälpande hand. Och ni andra, får gärna hjälpa mig att hitta andra fel också. Ifall ni upptäcker något, får ni gärna vara vänliga att meddela. Mail eller lägg en kommentar.



Jaha, för övrigt så känner jag för första gången att jag på allvar inte bryr mig om vem som vinner Let´s dance i år.
Wihoo! Det känns inte som förr när jag tittar längre. Deras eviga skämtande i vareviga mening. Jag orkar inte alltså. Det känns mer som ett pajasprogram nuförtiden. Men om jag inte tittar på Let´s dance som alla andra 2 miljoner människor gör, vad ska jag som trött småbarnsmamma göra då när det äntligen efter en hård hård arbetsvecka är uppladdat för lite avslappnande "fredagsmys"? Ja-a, vad ska jag göra då när jag inte somnar i soffan strax innan kl 22:00 och inte ens hinner se vem som ÅKER UT Let´s Dance egentligen? Sitta här och blogga till strax före 24:00 kanske? Mycket bättre!


Kommentarer
Postat av: Helene Holmberg

Hej igen Pernilla!

Nu har jag hittat din blogg också... ;) Du behöver inte vara rädd....jag förföljer dig inte!

Ser att du skaffat familj, stort grattis till dina barn!



Och som den kodnörd jag är.....jag skulle gjort så här: placera lagret side ovanför lagret content. Då får du menyn på samma nivå som bilden i headern. Sen ändrar du marginalen i css för side lagret. tex: margin: 300px 0px 0px 0px; då flyttar du ned menyn till den nivån du vill att den skall börja på.



Vet inte om det funkar i praktiken, men det var ett litet tips från Norrlands inland.



Fina foton du tar och snygg layout på sidan!



Ha det bra!

Kramar Helene

2010-01-23 @ 09:12:24
Postat av: Pernilla

Hej Helene!

Kul att du hittade hit. Du är så välkommen.

Och tack för tipset, det fungerade utmärkt! Du var ju en klippa på kodning redan när vi gick webmaster-utbildningen kommer jag ihåg. Har du fortsatt med det?

Har som sagt tänkt på dig en hel del gånger nu när jag sitter med massa kodning. Kommer ihåg hur vi satt och höll på på utbildningen. Det var tider det :)



Kram

2010-01-23 @ 12:43:19
Postat av: Helene

Hej igen!

Ja, va bra att det funkade! Klippa vet jag inte om jag var eller är, tycker bara det är roligt. Jag har fortsatt med kodandet. Jag jobbar faktiskt som utvecklare/webmaster och har gjort så de senaste 10 åren på Riksarkivet avdelning SVAR. Jag brukar också tänka på oss ibland och hur vi slog våra huvuden ihop och knåpade kod. Det var en rolig tid och rolig utbildning! Har du kontakt med någon av de andra från utbildningen?



Kram Helene

2010-01-23 @ 17:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0