Varmt eller vad?


Från en myras perspektiv.  Foto taget av Pernilla Hillgren.  Canon EOS 400D 18-55mm


Idag är det riktigt hett ute. Men ändå ingen klar sol. Lite utlandsvärme nästan. Ja, jag som ju varit utomlands hela EN gång vet hur det känns. Verkligen. :) Men den gången i Turkiet för 17 år sedan så kändes det då såhär iallfall. Och så har jag blivit lite rödbränd också. Igår drabbades ena axeln och idag halspartiet. Eller ja, vad i hela friden kallas det egentligen? Urringninspartiet? Men ni fattar va? Mellan hakan och brösten. Antingen är det jag som har tillfälligt hjärnsläpp eller så är det helt enkelt så att det inte finns något namn för det? Vet ni?
Idag har jag iallafall lyckats bli rödbränd utan att knappt vistats ute. Jag har gått till och från dagis bara och det tar väl ca 15 min enkel( x4 då alltså). Dit-hem, dit-hem.
Men nog tjatat om det. Det är ju bara bra att man slipper se ut som en albino egentligen. Fast jag gillar inte att bränna mig! Inte för att det, kanske som ni tror bränner och gör ont, utan för att jag får ångest över att jag ökat på mina risker att få hudcancer. Jag är inte hypokondriker, men jäkligt ologiskt realistisk. Alltså båda två på en gång. Lite svårt att kombinera de två, nästintill omöjligt. Men på något sätt så lyckas jag. Att vara ologisk realistisk alltså. Nu tror jag att jag tappat bort er på vägen iallfall så det spelar nog inte så stor roll om jag förklarar eller inte. Fråga om ni undrar :)

Men nu ska jag dricka upp mitt kaffe och njuta. Har nyss grillat och ätit gott. Så härligt!

Kommentarer
Postat av: Millan

Gott med grillat! Det heter väl att du blivit lite rödbränd på bröstet helt enkelt :) Kram kram!

2009-05-27 @ 23:39:09
URL: http://www.millanohinkas.blogspot.com
Postat av: Moster

Pernilla, har du tappat tidsuppfattningen. det var 1994 vi var till turkiet, alltså 15 år sen

Kram Maggan

2009-05-28 @ 11:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0