Det är lite i det kallaste laget



Jag säger som alla andra. Det är fruktansvärt kallt ute nu. Här visar termometern ca -17 grader. I Västerås är det ovanligt kallt faktiskt. Och det är en helt annan kyla än den kylan jag är van vid från härliga norrland(Vet inte om man ska kalla Härjedalen norrland egentligen? men det var lättast så). Ja, nu borde jag ju förståss vara van vid denna kyla också, efter snart 8 år här nere, men den här går aldrig att vänja sig vid. Bara förbanna! Den biter sig fast ända in i benmärgen. Skitkyla är vad det är!
Och för att inte tala om all snö vi fått. Det, däremot är ju inte skit. Det är ju gudomligt härligt.
Snökaoset har kommit till södra Sverige. Hurra! I år igen. Tänk att det finns dom som blir förvånad. Varje år!
Jisses.
Men jag förstår att det blir kaos här nere, när snön vräker ner och 100 000 -tals bilar och lastbilar ska trängas och samspela med varandra. Det är inte alls konstigt. Och det handlar inte alls om att människor(stockholmare) inte sätter på vinterdäck och kör på med sommardäck(Alla jag känner kör då med vinterdäck) och är helt lost in space och inte fattar att vi har vinter i Sverige. Nej det handlar verkligen inte om det. Det är helt enkelt så att ju fler människor desto mer puckon, och desto mer kaos på mindre yta om något pucko råkar göra en liten missbedömning.




Kommentarer
Postat av: Camilla

Många i Stockholm kör faktiskt med sommardäck, när dom ska hit upp till oss och åka skidor på loven ringer dom till skidbackarna och frågar om dom behöver sätta på vinterdäck?! Haha, knasiga eller :)

2009-12-19 @ 23:17:23
URL: http://www.millanohinkas.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Haha jasså det trodde jag inte. Riktiga puckon isåfall :) Tur att jag inte känner några sånna härnere iaf då.

2009-12-20 @ 07:05:47
Postat av: anki

Håller med! Åh kul att du är tillbaka !

2009-12-20 @ 22:28:53
URL: http://ankis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0