Annandag jul


Foto: Tobbe
Redigerad av: mig
När & Var: Juldagen i pulkabacken



Julafton och juldag har passerat förbi. Nästan ganska obemärkt förbi också faktiskt. Har knappt kännt av att det har varit julafton. Märklig känsla.
Men barnen har ju naturligtvis fått träffa tomten och fått tonvis med paket, och det har ätits massa julmat. Så så långt har allt varit som det ska. Men det har varit för lite folk i min närhet tycker jag. För lite nära och kära. Och det är verkligen i dessa tider man märker vart man har alla! Och jag förstår att självmordsstatistiken är som högst på julafton. Ångest, besvikelse, ensamhet och förkastning. Julen för inte bara glädje med sig.

Men nästa år blir säkert bättre.

Idag var jag ut på lite mellandagsshopping. Handlade inget märkbart. Bara en tavla på IKEA som jag spanat på i ett halvår och ett par vinterskor på Stadium som jag har behövt nya i flera år!
Jag vill så gärna köpa ett nytt objektiv till kameran också, och jag behöver en ny vinterjacka. Men det får vänta tills nästa tillfälle dyker upp. Att ha is i magen är det bästa om man vill göra fynd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0