Jag är inte tålmodig och på humör för att vänta!



Idag är jag så innerligt otålig och trött på att vänta!
Jag väntar på ett svar som ska ge mig klarigheter och möjlighet till att planera mitt liv lite längre fram än till nästa vecka. Men det kommer aldrig. Trots löften. Besked har jag redan fått. Ett positivt sådant. Men resten. Det viktiga. När och hur? Jag sitter som en tonåring och väntar på att telefonen ska ringa hela tiden. Precis som att det var killen med stort K som jag väntade på.
Trots att ringsignalen ljuder så högt så att t om döva Märta skulle höra om det ringer, så kollar jag på telefonen efter missade samtal varannan minut. Helvete vad jobbigt det här är. Jag som hatar att vänta. Men vad gör man. Arbetsgivaren har makten i dagens Sverige. Jag kan bara snällt stå och vänta(oavsett hur länge) och tacka ja till att få ett arbete.  PUNKT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0